De wereld verandert. Van een wereld waar iedereen eigenaar was van zijn eigen spullen, naar een deel-economie. Een wereld waar je geen muziek bezit, maar streamt. Een wereld waar je een fiets gebruikt, in plaats van koopt.

Een wereld zonder bezitters. Een wereld van gebruikers. Welkom bij Komio.

Komio maakt het mogelijk om gebruik te maken van een Apple product, zonder daadwerkelijk eigenaar te zijn van het product.
Hierdoor heeft de gebruiker lagere maandlasten, geen BKR registratie, totale ontzorging met een all risk verzekering en is hij verzekerd van de nieuwste devices. Alle devices van Komio worden hergebruikt of gerecycled, zodat niets verloren gaat en het milieu hiermee gespaard wordt.

1. Bestel

Kies het gewenste device, de gewenste opties en het gewenste contract. Na het invullen van de persoonlijke gegevens en het betalen van de startersfee en het eerste termijn, wordt de aanvraag beoordeeld door Komio. Zodra de aanvraag is goedgekeurd, wordt de bestelling verwerkt en wordt het device zo spoedig mogelijk verstuurd.

Bestellingen op werkdagen voor 17:00 worden, mits voorradig, op dezelfde dag nog verstuurd. De verzending vindt als volgt plaats:

  • Besteld op maandag t/m vrijdag voor 17:00, verzending op dezelfde dag.
  • Besteld na 17:00, verzending vindt plaats op de volgende werkdag.
  • Besteld in het weekend en op vrijdag na 17:00, verzending vindt plaats op maandag.

Het streven van Komio en PostNL is om alle bestellingen de volgende werkdag of op zaterdag bij af te leveren bij het dichtstbijzijnde PostNL-punt. Door drukte en/of feestdagen kan dit onverhoopt langer duren.

Het ophalen van de bestelling bij een PostNL-punt is alleen mogelijk met een geldig legitimatiebewijs. Het is niet mogelijk de bestelling op te laten halen door iemand anders.

Bij de meeste telecom providers is het mogelijk om een abonnement inclusief toestel af te nemen. Hierbij krijgt de klant een lening om het toestel te kopen en betaalt deze lening in 12 of 24 maanden af. Sinds 1 mei 2017 is de telecom provider verplicht om deze lening te registreren bij het Bureau Kredietregistratie (BKR) te Tiel. Deze registratie beïnvloedt o.a. de hoogte van het hypotheekbedrag dat maximaal geleend kan worden. Om deze reden wijken steeds meer consumenten af van deze vorm van toestel afname.

Komio lease wordt niet geregistreerd bij het BKR. Komio levert namelijk een dienst en geen lening. Hierdoor zal het leasecontract van Komio geen invloed hebben op het aanvragen van financiële producten.

2. Gebruik

Komio levert het device, de verzekering en accessoires. Je zorgt zelf voor je eigen SIM kaart. Zorg dat je bij je provider een SIM kaart aanvraagt die past in het gekozen device.

Afhankelijk van het model en device, ontvang je een case en twee screen protectors. Maak het scherm van het device stofvrij en plak de screen protector op het scherm. Nog nooit gedaan? YouTube kan helpen. Hierna kan je de case om het device doen en je bent perfect beschermd.

Alle producten van Komio zijn automatisch verzekerd tegen schade en diefstal. In geval van schade, wordt het toestel altijd binnen maximaal 5 werkdagen gerepareerd en teruggestuurd. Dát is de service van Komio.

Wat te doen bij schade:

Neem bij schade contact op met de schadeafdeling via telefoonnummer 010-206 86 86. Zodra de melding geaccepteerd is, wordt een verzendlabel verstuurd per email en kan het product opgestuurd worden ter reparatie.

Het device wordt binnen 5 werkdagen gerepareerd en teruggestuurd.

Eigen risico bij schade:

€50,- eigen risico bij schade aan een device met een winkelwaarde lager dan € 750,-

€75,- eigen risico bij schade aan een device met een winkelwaarde hoger dan € 750,-

Eigen risico bij diefstal:

Bij diefstal wordt een eigen risico gehanteerd van 25% van de aanschafwaarde.

Het eigen risico wordt automatisch afgeschreven van uw rekening bij de eerst volgende termijnbetaling. Meer informatie over de verzekering is te vinden in de algemene voorwaarden.

Wordt alle schade/diefstal gedekt?

Zoals elke verzekeraar zal er altijd gekeken worden naar de situatie. Bij diefstal moet er bijvoorbeeld bewijs zijn van inbraak. Is het kluisje op de sportschool opengebroken? Dan wordt het device vergoed. Is het device onbeheerd achter gelaten en was het device bij terugkomst weg? Dan wordt het device logischerwijs niet vergoed. Meer informatie over de verzekering is te vinden in de algemene voorwaarden.

Het uitgegeven device is te allen tijde eigendom van Komio. Bij Komio lease “leent” de gebruiker het device en gebruikt deze zolang het contract loopt. Zodra het contract eindigt, heeft de gebruiker verschillende mogelijkheden (zie kopje “Einde contract”).

De serienummers van alle devices worden voor uitgifte gekoppeld aan het Apple DEP systeem. Dit betekent dat Komio geregistreerd wordt als eigenaar van alle uitgegeven devices. Hierdoor kunnen de devices, in geval van langdurige betalingsachterstanden en fraude/diefstal, geblokkeerd en/of onbruikbaar gemaakt worden. In geval van fraude/diefstal, wordt altijd aangifte gedaan.

3. Stuur terug

Aan het einde van het contract, heeft de gebruiker de volgende keuzes:

  1. “Time for a refresh”: Het contract wordt verlengt. Het oude device wordt teruggestuurd. Er wordt een nieuw device uitgekozen. Bij verlenging en vernieuwing krijgt de contractant korting op de startersfee.
  2. “Never change a winning hand”:Het contract wordt verlengd. Het oude device blijft gebruikt worden tegen een gereduceerd maandbedrag.
  3. “Forever yours”: Het contract wordt ontbonden. Het oude device wordt overgekocht door de contractant tegen de dagwaarde.
  4. “Au Revoir”:Het contract wordt ontbonden. Het oude device wordt teruggestuurd.

De gebruiker krijgt 3 maanden voor het einde van het contract een mail waarin de dagwaarde van het device staat en een keuze gemaakt kan worden.

Na ontvangst van het oude device, wordt deze gecheckt op krassen en schade. In geval van schade, zal een naheffing plaatsvinden. De staat van de telefoon en de naheffing wordt bepaald op basis van de volgende criteria:

  1. De staat van het device is als nieuw: €0,- naheffing

Maximaal twee zeer lichte krasjes op het scherm en/of behuizing. De krasjes zijn niet voelbaar.

  1. De staat van het device is goed: €50,- naheffing

Meer dan twee zeer lichte krasjes op het scherm en/of behuizing. De krasjes zijn niet voelbaar.

  1. De staat van het device is acceptabel: €100,- naheffing

Enkele voelbare krassen op het scherm en/of behuizing. Het device heeft geen deuken, zware vervuiling, etc.

  1. De staat van het device is zwaar beschadigd: €200,- naheffing

Meerdere voelbare krassen op het scherm en/of behuizing. Het device heeft deuken in de behuizing, zware vervuiling zoals brandplekken, stof onder het scherm of duidelijke verkleuring.

Updating…
  • Geen producten in je winkelmand.
De waardering van komio.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 9.1/10 gebaseerd op 9 reviews.